ZOBACZ TO, CZEGO INNI NIE WIDZĄ...
wystawa interaktywna

illuzeum czynne jest codziennie od 10.00 do 21.00

illuzeum

Zapraszamy do zwiedzania najnowszej wystawy interaktywnej w Łebie -ILLUZEUM.

Na wystawie odkryjecie tajemnice iluzji optycznych, paradoksów, dziwnych obrazów i zabawnych trików. Obejrzycie zabawki optyczne z XIX wieku i zasadę działania Zoetropu - pierwszego na świecie zmieniacza obrazów.

Wystawa składa się z ponad 100 eksponatów z dziedziny optyki i fizyki a wśród nich KALEJDOSKOP GIGANT, RUCHOMA ŚCIANA, ŚPIEWAJĄCA MISA CZARODZIEJÓW i UCIEKAJĄCE SKRZATY, których nigdy nie uda Ci się policzyć. OBRAZY 3D i HOLOGRAMY oraz wiele zabawnych i zadziwiających doświadczeń i zagadek optycznych.

SAM DOTYKASZ, KRĘCISZ, UKŁADASZ i PRZESTAWIASZ
czyli to, co wszyscy lubią najbardziej

ILLUZEUM - to miejsce, w którym każdy znajdzie coś dla siebie. Interaktywne eksponaty, trochę nauki a przede wszystkim dobra zabawa...przygotujcie się na spotkanie z iluzją optyczną.

*     ​*     *     *    illuzeum w sieci   ​*     *     *     *

illuzeum HIT czy KIT ?

Illuzeum - HIT!!!
Pomyślelibyście, że na szprychach roweru można wyświetlić obraz? A można! Illuzem to interaktywna wystawa, na której, jestem tego pewna, każdy będzie się świetnie bawił. Mnóstwo fajnych rzeczy, którymi można się pobawić. Świat iluzji optycznych, dziwnych obrazów, paradoksów i ciekawych trików oszukujących ludzki mózg. W illuzeum przynajmniej na godzinę człowiek zapomina o bożym świecie mając po prostu dziecinną radochę tak naprawdę z pierdół. Mnie do gustu najbardziej przypadła kostka-lustro, do której wsadza się głowę i w której można zrobić sobie najlepsze selfie na świecie. Cena biletu wynosi 10 zł (jest jeszcze zniżka 1 zł dla uczniów i studentów, a dzieci do lat 4-ech wchodzą bezpłatnie).

link do bloga >

1. Byliśmy (ja z chłopem mym) w Łebie w lipcu. Muzeum erotyki też nam się podobało (wspomniane przez Ciebie przykazania cytowałam wszystkim znajomym po powrocie :)) Illuzeum - wypas! Mam prawie identyczne zdjęcie stamtąd :) Na przyszłość ze swojej strony polecamy też Fokarium Sea Park w Sarbsku bo to rzut beretem (6km od Łeby, jeżdżą tam specjalne autobusy/meleksy) a naprawdę warto. No i Park Jurajski - cały dzień frajdy dla małych i dużych a oceanarium prechistoryczne 3D wymiata. Na żywy labirynt też brakło nam czasu, ale planujemy nadrobić w przyszłości :) Jedyne czego nie polecamy to Oceanarium na Kościuszki - 25zł, żeby zobaczyć zwykłe akwaria z rybkami, które w większości można zobaczyć w co drugim domu (i na pewno w każdym sklepie zoologicznym) za darmo.
    Pozdrowienia!
    Rzolegien.

link do bloga >

Razem z partnerem wybraliśmy się na długo oczekiwane wczasy nad morze. U nas w kraju nigdy nie ma pewnej pogody, dlatego postanowiliśmy wybrać taką miejscowość nadmorską, która proponuje oprócz piaszczystych plaż również dodatkowe atrakcje dla turystów. Zdecydowaliśmy się w końcu na to, że odwiedzimy Łebę. Czekało tam na nas Muzeum Motyli, w którym znajduje się 102 gablot i miałam okazję zobaczyć 3500 motyli z całego świata oraz różnych owadów. Bardzo miło spędziliśmy tam czas i nawet nie spodziewałam się, że tyle różnych motyli jest na świecie. Niesamowicie spodobało mi się miejsce zwane Illuzeum. Odwiedziliśmy te wystawy kolejnego dnia swojego urlopu. Odkryłam tam tajemnice iluzji optycznej. Świetnie się w tym miejscu bawiłam i nie zapomnę tego miejsca nigdy. W 2012 roku powstało w Łebie muzeum erotyki a takie muzea są nie liczne w Europie, więc nie wyobrażałam sobie do niej zajrzeć. Można w nim obejrzeć przedmioty, które inne muzea po prostu wstydzą się eksponować. Ujrzałam tam między innymi pasy cnoty, afrykańską sztukę ludową i wiele innych ciekawy eksponatów, które bez wątpienia warto zobaczyć. Usłyszałam również, że w Łebie zakopano Skrzynię Czasu, w której ponad 1000 osób pozostawiło w niej prywatne pamiątki po sobie i swoich rodzin. Cel tego jest taki, że za kilkadziesiąt lat być może ostatnie odkopana i utworzy się z tego Muzeum Skrzyni. Ciekawa także w Łebie jest Aleja Prezydentów Polski. Oczywiście nie można zapominać, że Łeba to także piaszczysta plaża i piękny Bałtyk i właśnie w tej miejscowości są ruchome wydmy.